loading...
شرکت آوند اترک بجنورد
سید تقی موسوی بازدید : 59 دوشنبه 20 مهر 1394 نظرات (2)

تخریب آمازون کم کم ما را به درون یک چرخه خطرناک خواهد برد. 
تخریب آمازون منبع اصلی گازهای گلخانه ای این منطقه است و به گرمایش جهانی در برزیل کمک می کند.

گرمایش جهانی، جنگل را به محیط زیستی خشک تر تبدیل می کند، که آنوقت نسبت به آتش و تخریب آسیب پذیرتر است، بنابراین کم کم این تخریب تشدید و تسریع می شود.

سید تقی موسوی بازدید : 334 پنجشنبه 26 شهریور 1394 نظرات (0)

گابیون چیست؟

 

توری گابیون که گاهی به آن توری سنگی گفته می شود، سبد های سیمی پر از مطالح سنگی است که در زمینه های مختلف عمرانی کاربرد دارد. این سبد ها با به هم پیوستن و در کنار هم قرار گرفتن، سازه هایی با ابعاد بزرگ تشکیل می دهند. با  توجه به کاربرد توری های گابیون، بایستی آن را از جنبه های مختلفی از قبیل خصوصیات رفتاری، شکل پذیری، استحکام، طراحی و محاسبه سازه ها مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. از لحاظ اقتصادی سازه های گابیون بسیار ارزانتر از سازه های مشابه است. توری های گابیون  بیشتر در سدسازی، جاده سازی، ایجاد دیوارهای محافظ و حائل و نیز، کف آبراهه ها کاربرد زیادی دارد و البته به عنوان فنس و حصار نیز قابل استفاده است.

مشخصات فنی:
 نوع مفتول گالوانیزه گرم است.
 قطر مفتول: نمره 2.5 تا 4 میلی متر.

 .چشمه: چشمه های گابیون به صورت شش ضلعی بوده و در اندازه های 8*8 -8*10-10*12 و … تولید می شود.

....اما گابیون بندی در آبخیزداری  

سید تقی موسوی بازدید : 89 شنبه 14 شهریور 1394 نظرات (0)

توسعه پایدار با آبخیزداری



و مراتع سر سبز به بیابانهای بی آب و علف بدل می شوند. متاسفانه بعضی افراد بدنبال کسب درآمد بیشتر اقدام به شخم این اراضی جهت کشت دیم می کنند که خود زمینه را جهت فرسایش و تخریب بیشتر زمین فراهم می کند .

بوته کنی ، قطع درختان و چرای مفرط در مراتع نهایتا" مراتع و جنگلها را به بیابانهای خشک و بی آب و علف تبدیل خواهد کرد. آثار زندگی گیاه و دام در این بیابانها کمتر به چشم می خورد و حسرت دیدن آب و سر سبزی را بر دل هر بیننده ای به جای می گذارد.

با ادامه روند تخریب مراتع ، گیاهان مرتعی در سطح مراتع از بین رفته و بعلت کمبود علوفه عشایر مجبور به فروش دام های خود شده و برای امرار معاش راهی شهرها می شوند.

سید تقی موسوی بازدید : 71 پنجشنبه 28 خرداد 1394 نظرات (0)

 

شرکت آوند اترک بجنورد  دارای رتبه 5 پیمانکاری در زمینه کشاورزی از استانداری خراسان شمالی می باشد

 

این شرکت جهت اخذ رتبه آب

 

به یک نفر کارشناس آب

 

با هر گرایشی نیازمند می باشد

 

لطفا تماس بگیرید

 

09153840603 موسوی

 

سید تقی موسوی بازدید : 87 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

خرمالو با نام انگلیسی Persimmon ، از میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری خرمالو دارای ارقام گس astringent و غیرگسnon- astringent است خرمالو بومی .
نام انگلیسی: :Asian Persimmonخرمالو :درخت خرمالوخرمالو ایرانی :خرمالو شمالیمشخصات نهال :اصلاح شده پیوندیآسیا و کشور چین است و سپس به سایر نواحی آسیای شرقی برده شد

سید تقی موسوی بازدید : 149 جمعه 08 اسفند 1393 نظرات (0)

 

شرکت اوند اترک دارای سه سال سابقه فعالیت در زمینه نقشه برداری با جی پی اس می باشد 

 همشهریان ساکن در استان خراسان شمالی برای استفاده از خدمات نقشه برداری این شرکت می توانند با شماره تلفن اعلام شده با ما در ارتباط باشند

جی پی اس زمین های  کشاورزی

منزل مسکونی  

در صورت نیاز به خدمات جی پی اس باما تماس بگیرید 09153840603 موسوی 

 

سید تقی موسوی بازدید : 301 شنبه 25 مرداد 1393 نظرات (0)

       سبزی یکی از مواد غذایی مهمی است که مصرف آن برای تغذيه سالم و بهداشت بدن ضروری است. 

با توجه به اینکه سبزیکاری معمولی در مزرعه و یا با انبار کردن و کنسرو نمودن سبزیها نمی‌توان نیازهای جامعه را در مواقع معینی از سال یعنی در زمستان برطرف نمود

اغلب در زمستان و بهار کمبودی از نظر تولید و عرضه سبزی تازه بوجود می‌آید،لازم است با استفاده از امکاناتی که تکنولوژی امروز در اختیار ما قرار داده اقدام به

پیش رس کردن و تولید سبزی خارج از فصل نمود

دانلود در ادامه مطلب

سید تقی موسوی بازدید : 171 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

فناوري هسته‌يي در كشاورزي را بايد بپذيرند گفتگوي ايسنا با رييس بخش كشاورزي هسته‌يي مركز تحقيقات كرج: ”گندم اتمي“ را مردم ده‌نمك و گرمسار برداشت مي‌كنند. مركز تحقيقات كشاورزي هسته‌يي كرج واقع در گوهردشت كرج در حد فاصل، دانشگاه آزاد اسلامي گوهردشت و زندان رجايي است. بخش كشاورزي هسته‌يي از همان زمان عضويت ايران در آژانس انرژي اتمي فعاليت خود را آغاز كرد و هم اكنون تنها مركز تحقيقات هسته‌يي در زمينه‌ي كشاورزي در ايران است. تا قبل از تشكيل پرونده‌ي هسته‌يي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، اساسا مباحث مربوط به انرژي هسته‌يي و فعاليت‌هاي زير گروه آن در كشور مطرح نبود، حتي طي يكي - دو سال گذشته و با بازشدن اين بحث در افكار عمومي داخلي و خارجي باز هم موضوعاتي چون كشاورزي هسته‌يي و پزشكي هسته‌يي و غيره به اين مقولات كمتر توجه شد. كشاورزي هسته‌يي هيچ ارتباط خاصي با مقولات اورانيوم، غني‌سازي، سانتريفوژ، باز فرآوري و غيره نداد

سید تقی موسوی بازدید : 232 پنجشنبه 12 دی 1392 نظرات (0)


دوروگشتاوری که از جعبه دنده اصلی یا جعبه کمک خارج شدهوارد قسمت دیگری از سیستم انتقال قدرت به نام دیفرانسیل می گردد.
دوروگشتاوری که از جعبه دنده اصلی یا جعبه کمک خارج شدهوارد قسمت دیگری از سیستم انتقال قدرت به نام دیفرانسیل می گردد.این مرحله در اتومبیل آخرین مرحله انتقال قدرت به حساب می آید ولی در تراکتورکاهنده نهایی آخرین مرحله ی انتقال قدرت می باشد.در دیفرانسیل که مورد بحث ما می باشد،تبدیل هایی انجام می شود که دراین گفتار به شرح آن می پردازیم. 
موتوری را در نظر بگیرید حرکت دورانی این موتورباید به چرخها که مقصد نهایی آن است انتقال داده شود تا منجر به حرکت تراکتور گردد

سید تقی موسوی بازدید : 395 جمعه 01 آذر 1392 نظرات (0)

تکنیک های زراعی کاشت و تکثیر هندوانه ابوجهل

سایت کشاورزی ایران : کاشت هندوانه ابوجهل
قسمت مورد استفادۀ گیاه میوه ی آن است که میوۀ رسیده ی گیاه را در فاصله ماه های تیر و مرداد می چینند و پس از خشک کردن به کمک کاردهای نوک تیز پوست آن را جدا می سازند و یا آنکه قبل از خشک کردن میوه این عمل را انجام می دهند درون میوه ها دانه های بسیاری به تعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ به طول ۴ تا ۸ میلیمتر و به عرض ۴ تا ۵ میلیمتر جای دارد. میوه خشک شده فاقد بو ولی طعم بسیار تلخ و لعابی است.

تکنیک های زراعی کاشت و تکثیر هندوانه ابوجهل

سایت کشاورزی ایران : کاشت هندوانه ابوجهل
قسمت مورد استفادۀ گیاه میوه ی آن است که میوۀ رسیده ی گیاه را در فاصله ماه های تیر و مرداد می چینند و پس از خشک کردن به کمک کاردهای نوک تیز پوست آن را جدا می سازند و یا آنکه قبل از خشک کردن میوه این عمل را انجام می دهند درون میوه ها دانه های بسیاری به تعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ به طول ۴ تا ۸ میلیمتر و به عرض ۴ تا ۵ میلیمتر جای دارد. میوه خشک شده فاقد بو ولی طعم بسیار تلخ و لعابی است.

 

jko citrullus colocynthis 300x223 تکنیک های زراعی کاشت و تکثیر هندوانه ابوجهل

سید تقی موسوی بازدید : 537 چهارشنبه 03 مهر 1392 نظرات (0)

برگها اندامهای پهن و سبز رنگی هستند که با نظم و ترتیب ویژه‌ای بر روی ساقه گیاهان قرار دارند و دارای دو بخش اصلی پهنک و دمبرگ‌اند. پهنک سطح تماس برگ و محیط را زیاد می‌کند پهنک به علت نازک بودن دو نقش فتوسنتز و تعرق را بخوبی انجام می‌دهد. برگ هر گیاه معمولا ویژگیهای ظاهری خود را دارا است. این ویژگی در درجه اول مربوط به خصوصیات ارثی گیاه و در درجه دوم مربوط یه عوامل محیطی مانند نور ، رطوبت و دما است

سید تقی موسوی بازدید : 291 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

ناپیوستگی تولید قارچ در طبیعت، وجود انواع سمی در کنار انواع خوراکی، و کیفیت غذایی مطلوب این گیاه باعث شده که انسان از دیر باز در جستجوی راهی برای پرورش آن باشد.

سید تقی موسوی بازدید : 223 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)
1- مقدمه:
دستيابي سريع به اطلاعات جغرافيايي (شناخت چهره زمين، موقعيت و شرايط جغرافيايي، پديده‌هاي جوي، اجتماعات بشري و امثال آن) تلاشي است كه امروزه مراكز «علمي فني» جهان در پي آن مي‌باشند ورود كامپيوتر و دورسنجي و الكترونيك در علوم جغرافيايي و نقشه‌برداري نه تنها آشنايي دقيق با چهره زمين را مقدور ساخته بلكه ضمن دقت اندازه‌گيري و محاسبات، ترسيم و تهيه نقشه، در هزينه و زمان نيروي متخصص صرفه‌جويي روز افزوني را به وجود آورده است.  در اين ميان سيستم اطلاعات جغرافياي (G.I.S) مجموعه‌اي است با بهره‌گيري كامل امكانات و ابعاد علمي پيشرفته علوم نقشه‌برداري و جغرافيايي كه توانايي انسان را در دستيابي سريع به اطلاعات ميسر مي‌كند.  بعبارتي ديگر سيستم اطلاعات جغرافيايي (G.I.S) عبارت ا ست از فرآيند برقراري و تعيين موقعيت محل شناسايي عوارض و پديده‌ها و بيان چگونگي آنها....
 
 
درباره GIS ,
سید تقی موسوی بازدید : 264 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

در زمينه ي مكانيزاسيون كشاورزي و در جهت شناخت بهتر اين رشته و توانايي هاي آن لازم است سه اصطلاح متداول در مكانيزاسيون كشاورزي را مطرح كنيم:

اولين شاخص، ضريب مكانيزاسيون است. اين ضريب به مفهوم نيروي محركه ي موجود به ازاي هر هكتار مي باشد.

دومين شاخص درجه ي مكانيزاسيون است كه در واقع نسبت ميزان عمليات مكانيزه به عمليات غير مكانيزه است.

سومين شاخص ظرفيت مكانيزاسيون است كه بيانگر انرژي مكانيزه مصرفي در واحد سطح مي باشد و به واقع سرانه انرژي مكانيكي در بخش كشاورزي را بيان مي كند.

لازم به توضيح است كه اين شاخص ها از مهمترين عواملي مي باشد كه ميزان مكانيزاسيون را در بخش كشاورزي بيان مي كند. اما بايد توجه شود كه هر كدام از كميت هاي ذكر شده به تنهايي مفهوم درستي از مكانيزاسيون القا نمي كند بلكه با توجه به تمامي موارد بالا مي توان برداشت بهتري از عددهاي بدست آمده در اختيار داشت.

 

 

سید تقی موسوی بازدید : 371 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)
با توجه به مشكلات موجود در گلخانه هاي خاكي (بروز نماتدها، شوري، آلودگي محيط زيست و غيره)، استفاده از بستر كشت معدني و آلي نظير پرليت، ليكا، سبوس برنج، پيت، پوميس، و غيره بتازگي در كشورمان نيز مورد توجه قرار گرفته است.
سید تقی موسوی بازدید : 646 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (1)

پاورپوینت بیوگاز با موضوعات زیر می توانید از این سایت دانلود کنید.

مقدمه

تاریخچه

بررسی انواع گازهای مورد استفاده در جهان

مزایاومعایب

نحوه تولید

اجزای بیو گاز

عوامل موثر در تولید بیو گاز

ساختمان دستگاه

انواع دستگاه ها

مزایای کود بیوگاز

بررسی پتانسیل تولید در ایران     

سید تقی موسوی بازدید : 514 شنبه 04 خرداد 1392 نظرات (0)
—انشعابات هیف ها رشد نموده وتوده های درهم پیچیده ای رابه نام میسلیوم ایجاد می کنند.
—مخمرها سلولهایی بیضوی،کروی یا کشیده با قطری درحدود 3تا5میکرون هستند.
—مخمرها به روش جوانه زدن ویا به وسیله هاگزایی وجوانه زدن تولید مثل می نمایند.
—این سلولها به یکدیگرچسبیده وظاهری شبیه به هیف های دارای دیواره عرضی ایجاد می نمایند که به آنها هیفهای کاذب گفته می شود.
—طبقه بندی قارچها:
—اکثرقارچهای بیماریزای حیوانی وانسانی دردسته دترومیستها وتعداد کمی نیزدردسته زیگومیستها قراردارند.
دانلود در ادامه مطلب
سید تقی موسوی بازدید : 424 یکشنبه 25 فروردین 1392 نظرات (2)

احداث گلخانه و تجهیزات مورد نیاز


    احداث گلخانه برای تولید میوه های خارج از فصل و همچنین گل و گیاهان زینتی از قرن 17 میلادی در اروپا آغاز و در سالهای اخیر به منظور استفاده بهینه از منابع خاک وآب و یا اشتغال زایی در سراسر جهان گسترش یافته است.
    برای اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان احداث گلخانه مجموعه ای تحت عنوان (آشنایی با کشت های گلخانه ای) تدوین نموده که حاوی اطلاعات اجمالی از انواع محصولات گلخانه ای سازه ها و چگونگی صدور پروانه تأسیس گلخانه می باشد. که امید است مورد استفاده علاقه مندان تولیدات محصولات گلخانه ای قرار گیرد.

سید تقی موسوی بازدید : 521 دوشنبه 09 بهمن 1391 نظرات (0)

ورمی کمپوست چیست؟

ورمی کمپوست، عبارت است از کود آلی بیولوژیک که دراثر عبور مداوم و آرام مواد آلی در حال پوسیدگی از دستگاه گوارش گونه هایی از کرم های خاکی و دفع این مواد از بدن کرم، حاصل می شود. این مواد هنگام عبور از بدن کرم آغشته به مخاط دستگاه گوارش (موکوس)، ویتامین ها و آنزیم ها شده که در نهایت به عنوان یک کود آلی غنی شده و بسیار مفید برای ساختمان و بهبود عناصر غذایی خاک، تولید و مورد مصرف واقع می گردد. بنابراین، ورمی کمپوست عبارت است از فضولات کرم به همراه درصدی از مواد آلی و غذایی بستر و لاشه کرم ها.

سید تقی موسوی بازدید : 424 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

مبارزه با موش در مزارعجوندگان به گروهی از جانوران پستاندار گفته می شود که از روی خصوصیات دندان­ها از سایر گروه­ها متمایز می شوند. بدین ترتیب که در فک پائین دارای جفت و در فک بالا دارای یک یا دو جفت دندان ثنایا می­باشند. این دندان­ها درشت و فاقد ریشه بوده و ارتفاع آن همیشه ثابت است. در این جانوران دندان آسیاب مطلقاً وجود ندارد و جای آنها روی فک خالی و نمایان است. در اغلب جوندگان رودة کور خیلی رشد کرده است. از نظر طبقه بندی جوندگان به دو زیر راسته تقسیم می شوند:

سید تقی موسوی بازدید : 414 شنبه 11 آذر 1391 نظرات (0)

فتوسنتز، تنفس و تعرق

رشد و نمو گیاهان

سه عامل عمده در رشد و نمو گیاهان عبارتند از : فتوسنتز، تنفس و تعرق

فتوسنتز :
یکی از اختلافات عمده بین گیاهان و حیوانات در کره زمین، توانایی گیاهان برای ساخت داخلی غذای خودشان می باشد. یک گیاه برای تولید غذای مورد نیاز خود به انرژی حاصل از تابش آفتاب، دی اکسید کربن موجود در هوا و آب موجود در خاک نیازمند است. اگر هر یک از این اجزاء دچار کمبود شود، فتوسنتز یا همان تولید غذا متوقف خواهد شد. در واقع اگر هر یک از این عوامل برای مدت زیادی قطع شود، گیاه از بین خواهد رفت.

سید تقی موسوی بازدید : 438 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (1)

 

مقاله درباره کاهش خسارت خشکی گندم دیم

 چکیده

 

کشور پهناور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و با توجه به شرایط توپوگرافی، دارای اقلیمی متنوع می باشد. از این رو زراعت درمناطق دیم هر از گاهی دچار مشکلات خشکی و سرما می شود.

  دانلود در ادامه مطلب  برای دانلود عضو شوید

سید تقی موسوی بازدید : 1391 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)

علف های هرز

علفهاي هرز بعنوان جزء جدايي ناپذير اكوسيستمهاي زراعي و غير زراعي و يكي از مهمترين عوامل كاهش دهنده محصولات كشاورزي  به شمار مي‌روند، به طوريكه مشكلات اين گياهان،ميليونها كشاورز و هزاران محقق را به خود مشغول داشته است. به عقيده برخي از محققين، خسارت عل فهاي هرز به محصولات زراعي مي تواند بين10 تا 100 درصد متغير باشد و به طوري كه اگر اين گياهان بدرستي كنترل يا مديريت نشوند، زيان آنها به توليدات كشاورزي مي تواند بيش از آفات وبيماريها باشد

سید تقی موسوی بازدید : 376 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (3)

هنگامی که مساحت زمین تحت آیش تابستانه(بهاره) در آمریکا در طول سه دهه ی گذشته کاهش پیدا کرد، تناوب گندم-آیش زمستانه(پاییزه)، سیستم مسلط و عمده ی کاشت در مناطقی که بارندگی سالانه یکمتر از 350 میلیمتر  دارند، باقی ماند. در ایالت واشنگتن شرقی و مناطق شمال مرکزی ، آیش بهاره- گندم پاییزه ، سیستم مسلط و عمده ی کاشت بر تقریبا 2 میلیون هکتار می باشد. کشاورزان در گریت پلین شمالی به طور مشخص فـرسایش بادی را در زمین های آیش شده کاهش دادند با پذیرفـتن سیستم خاکورزی کمینه (MT) و تمرین سیستم های بدون خاکورزی و شواهد تازه ای کاهش مشابه را در فـرسایش بادی و تحمل در برابر گرد و غبار باد در پاسیفـیک نوثوست نشان می دهد.

مرکز اطلاعات خاکورزی حفـاظتی(CTIC) گزارش داد که کشاورزان در ایالات های گریت پلین غربی و پاسیفـیک روشهای MT و بدون خاکورزی را بر 34 درصد زمینهای زراعی بکار بردند. اگرچه در ایالت واشنگتن فـقط 26 درصد زمینهای زراعی در روش MT و بدون خاکورزی بودند. در واشنگتن شرقی- مرکزی که بارش سالانه معمولا بین 150 تا 300 میلی متر است، حتی آیش MT کمیاب است. برای مثال ، در حومه آدامز قلب منطقه گندم- آیش واشنگتن ، خاکورزی سنتی هنوز بر 88 درصد زمینهای زراعی بکار برده می شود.

سید تقی موسوی بازدید : 492 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (1)

طرح یک مسئله برای دانشجویان رشته مکانیزاسیون کشاورزی

برای دانشجویان رشته مکانیزاسیون برنامه ریزی و مدیریت مزرعه از مهمترین اهداف می باشد پس یک کاردان یا کارشناس مکانیزاسیون باید بتواند به راحتی ماشین الات مورد نیاز را برآورد نموده و نسبت به تهیه آن اقدام نمایید. حتما میدانید که در کشاورزی روز جهان هر عملیات در زمان خاصی باید انجام شود که در صورت تاخیر در انجام آن باعث افت کمی و کیفی محصول و در نهایت افت درآمد خواهد شد پس مدیر مزرعه با علم به این مهم باید در انتخاب نوع و تعداد تراکتور ویا ماشین دقت و تبحر کافی داشته باشد مسئله مطرح شده در این پست می تواند محک خوبی برای یک شخصی باشد که در آینده مدیر یک مزرعه وسیع و یا مدیر زراعی یک منطقه می خواهد باشد.

برای دیدن و مطالعه مسئله در ادامه مطلب باید عضو سایت باشید

 

سید تقی موسوی بازدید : 445 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (1)

مکانیزاسیون واژه ایست مشتق شده از مکانیک که به معنای مکانیکی کردن است.پس  مکانیزاسیون به مفهوم مکانیکی کردن است و منظور از آن ، استفاده از وسایل و ادوات مکانیکی برای تولیدات و انجام کارهای کشاورزی است.

تاریخچه ی مکانیک به قرن هفدهم برمی گردد که با قوانین سه گانه ی نیوتن آغاز شد و با فعالیت دانشمندان مختلف علم مکانیک، ادامه پیدا نمود.سپس ماشین آلات کشاورزی اختراع شدند و مکانیک کشاورزی به وجود آمد.

واژه ی مکانیزاسیون کشاورزی از زمانی متداول گشت که تراکتورهای بخاری وارد مزرعه شدند ، ولی ورود این وسایل یا مکانیزه شدن کشاورزی صرفا به منظور انجام کار بهتر ، بیشتر و با هدف افزایش درآمد انجام گرفت و امروز نیز چنین است.

با توجه به مطالب گفته شد می توان اینگونه تعریف کرد:

ادامه مطلب

سید تقی موسوی بازدید : 619 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (0)

در این پست سعی میشود عین سوالات کنکور سراسری کارشناسی ارشد در کلیه رشته های کشاورزی به همراه پاسخ نامه جمع آوری بشود و در اختیار شما عزیزان قرار گیرد لازم به یاد آوری است که اضافه شدن مجموعه ها به تدریج خواهد بود لذا اگر این پست در ابتدای پست ها هم نباشد دلیل بر قدیمی بودن مطلب نیست

برای دانلود به ادامه بروید

سید تقی موسوی بازدید : 689 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

نهالستان گیلاس

این جدول برآورد برای سال 90 می باشد. منطقه مورد تحقیق یکی از نهالستانهای بجنورد می باشد .

نوع نهال : گیلاس

لطفا اساتید اگر در مورد براورد هزینه نظری یا اصلاحیه ای دارند اعلام فرمایند تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

با کمال تشکر موسوی

در ادمه مطلب....

سید تقی موسوی بازدید : 462 جمعه 09 تیر 1391 نظرات (0)
تراکتور و ماشین های کشاورزی(به ترتیب اهمیت) تراکتور و ماشین های کشاورزی جلد 1و2 منصوری راد-اصول ماشین های کشاورزی دکترشفیعی جلد اول-مدیریت ماشین های کشاورزی بهروز لاری-شناخت و کاربرد کمباین های غلات- جزوه ماشین های کشاورزی عمومی دکتر جعفری دانشگاه تهران*

2-مکانیزاسیون کشاورزی:مبانی مکانیزاسیون کشاورزی دکتر الماسی-تست مکانیزاسیون دکترآخوندنژاد

3-زراعت عمومی:زراعت عمومی دکترخواجه پور-زراعت عموی دکتر مظاهری- جزوه خلاصه زراعت غلات- صنعتی و علوفه*- جزوه دیمکاری دانشگاه تهران*( در سال های اخیر هر سال چند سوال از مباحث دیمکاری در آزمون می آید- تست دیباگران حسن حیدری ذوله- جزوه زراعت عمومی دکتر علوی دانشگاه باهنر کرمان ( خلاصه خواجه پور )*

4-آمار:آمار و احتمالات عبدالمجیدضایی- جزوه آمارو احتمالات دکتر فرج الله پور* - تست دبیاگران

5- اقتصاد کشاورزی:اصول اقتصاد کشاورزی کوپاهی- جزوه اقتصاد کشاورزی عمومی دکتر یزدانی دانشگاه تهران*-جزوه اقتصاد خرد دکتر سلامی دانشگاه تهران*- جزوه اقتصاد خرد  دکتر محسن نظری دانشگاه علامه طباطبایی تهران همراه با نکات تستی*

6-موتورتراکتور:توان موتور تراکتور رنجبر- جزوه سیستم های انتقال در تراکتور دکتر منصوری لار*- جزوه موتور دکتر رضوی دانشگاه صنعتی اصفهان*- تست موتور  تراکتور دیباگران

 

سید تقی موسوی بازدید : 638 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)

گُل یا شکوفه ساختار زایشی در گیاهان گل‌دار یا نهان‌دانه است. این فرآیند با گرده‌افشانی آغاز و پس از لقاح به تشکیل دانه می‌انجامد.درکتاب حاضر به معرفی انواع گل ها و خصوصیات آنها پرداخته است.

12

منبع: پس دانلود

سید تقی موسوی بازدید : 451 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)
ارزش واردات محصولات کشاورزی ایران از بیش از 10 میلیارد دلار در سال 2009 به کمتر از 9.5 میلیارد دلار در سال 2010 کاهش یافته، اما همچنان تراز تجاری ایران در محصولات کشاورزی حاکی از حدود 4.5 میلیارد دلار کسری است.

در خصوص محصولات غذایی که 80 درصد تجارت جهانی محصولات کشاورزی را شامل می‌شوند نیز صادرات ایران از 3.6 میلیارد دلار در سال 2009 به 4.7 میلیارد دلار در سال 2010 افزایش یافته و واردات از 9.2 میلیارد دلار به کمتر از 8.2 میلیارد دلار کاهش یافته است.
سید تقی موسوی بازدید : 377 چهارشنبه 24 اسفند 1390 نظرات (0)

یونجه

یونجه گیاهی است علفی و چند ساله كه ارتفاع آن تا یك متر میرسد برگهای آن دارای سه برگچه می باشد برگچه های نوك تیز، سبز رنگ و بیضی شكل است . گلهای یونجه بشكل سبز و برنگ بنفش تیره یا آبی روشن است میوه یونجه مانند صدف بوده و دانه داخل میوه مانند لوبیا ولی كوچكتر از آنزمی باشد .یونجه ریشه ای بسیار عمیق درد و ریشه آن تا سه متر بداخل زمین نفوذ می كند و بنابراین منبع ویتامین ها و مواد معدنی است كه از خاك می گیرد .

سید تقی موسوی بازدید : 550 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)
ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خدمت قشر زحمتکش حافظان طبیعت و دوست داران طبیعت به این بهانه شرایط مطلوب کاشت نهال رو به اختصار برای علاقه مندان به درختکاری آورده شده است تا در این ایام که مناسب کاشت نهال می باشد کمکی هرجند اندک به حفظ و توسعه فضای سبز ایران عزیز نموده باشیم....
سید تقی موسوی بازدید : 833 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

آبکشت یا هیدروپونیک روش نوینی برای پرورش گیاهان است که در آن خاک زراعی بکار نمی رود. پایه و اساس این تکنیک عبارت است از تغذیه گیاه در محلولی که کلیه عناصر غذایی لازم و اساسی گیاه در آن وجود دارد. ریشه گیاه ممکن است یا مستقیما در محلول غذایی  یا در بستری از مواد خنثی که آغشته به محلول غذایی است قرار گیرد. هیدرو

سید تقی موسوی بازدید : 412 یکشنبه 07 اسفند 1390 نظرات (0)

با افزایش جمعیت در دنیا، نیاز به افزایش تولید میوه و سبزى نیز به همان نسبت وجود دارد. چگونه مى توان این نسبت را متوازن نمود و تولیدات باغبانى را با افزایش جمعیت، افزایش داد؟ تکنیک هاى سنتى به نژادى گیاهان، پیشرفت هاى قابل توجهى را در اصلاح ارقام با پتانسیل بالا به وجود آورده اند ولى این تکنیک ها قادر نیستند میزان تولید میوه ها و سبزى ها را نسبت به افزایش تقاضا براى این محصولات در کشورهاى در حال توسعه بالا ببرند. لذا یک نیاز فورى به استفاده از بیوتکنولوژى براى سرعت دادن به توسعه برنامه هاى اجرایى احساس مى شود. ابزارهاى بیوتکنولوژى در تمام برنامه هاى به نژادى محصولات باغبانى با اصلاح ارقام جدید گیاهى، مهیا نمودن مواد مناسب کشت،

سید تقی موسوی بازدید : 416 یکشنبه 07 اسفند 1390 نظرات (0)

سیستم آبیاری سنترپیوت به دلیل هزینه کارگری کم ، انعطاف پذیری زیاد ، راحتی اجرا و بهره برداری آسان ، یک سیستم آبیاری انتخابی درامر کشاورزی است . وقتی که سیستم سنترپیوت درست طراحی شود و به پخش کننده های آب با راندمان بالا تجهیز شود ، می تواند در منابع پردازش خود( آب ، انرژی ، زمان ) صرفه جویی نماید . از انواع مختلف این پخش کننده ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    مطالب کدام قسمت سایت بیشتر بروز شود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 154
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 169
  • بازدید کلی : 89,485
  • کدهای اختصاصی
    قفس دانلود فیلم